Hieronder vind je een overzicht met de meest gestelde vragen. Heb je een vraag over bezorging, retourneren, betalen, bestellen of de opmaakservice? Kijk voor de antwoorden op de gespecialieerde pagina's hierboven. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op via mail, telefoon of social media. We helpen je graag verder!

Klantenservice

Veelgestelde vragen

  • Een kamerplant is een levend natuurproduct, waardoor deze altijd wat kan afwijken van de getoonde foto. Geen een plant is hetzelfde. Gelukkig maar, elke kamerplant die er hetzelfde uitziet zou ook maar saai zijn! We voeren altijd een kwaliteitscontrole uit en zullen nooit planten versturen die niet aan de eisen voldoen. We hanteren een marge van maximaal tien procent wat betreft de hoogte. Een plant kan altijd net iets groter of kleiner uitvallen. Voor kamerplanten geldt dat de hoogte wordt opgemeten inclusief de kweekpot. Voor hagen en bomen is dit altijd opgemeten zonder kweekpot.
  • Dat is jammer! Wij pakken alle producten zo zorgvuldig mogelijk in. Is jouw plant, boom of bloempot toch beschadigd aangekomen? Stuur ons een foto van het beschadigde product per mail. Stuur deze wel binnen twee weken na aankoop toe. Na twee weken kunnen we geen service hier op verlenen. In overleg bepalen we wat de beste oplossing is. Dit kan een compensatie zijn, een omruiling of geld terug.
  • Wij hebben geen showroom, omdat alle planten direct bij de kweker worden gehaald. Het is daarom helaas niet mogelijk om zelf je plant te kiezen. Wel kun je online een bestelling plaatsen en ervoor kiezen om deze op te halen bij ons in Ede. Deze bestelling plaats je dus van tevoren op onze site en reken je dan ook gelijk af. Als er meerdere planten op voorraad zijn, dan kun je wel een keuze maken welke je wil komen ophalen. Bomen en hagen kunnen niet worden afgehaald en worden altijd bij jou thuis bezorgd.
  • Zodra de bestelling naar wens is afgeleverd, is Fleur.nl niet verantwoordelijk voor schade, van welke aard dan ook. Met schade bedoelen wij schade in de vorm van waterschade of vloerschade. Je kunt gebruik maken van een inzethoes om de pot waterdicht te maken. Als water lang in een pot zit zal het vocht doorslaan. Zorg dat je bij een houten vloer altijd gebruikt maakt van een floorprotector zodat het vocht niet doorslaat door de pot en dus op de vloer terecht komt. Sommige planten, zoals de Alocasia en bananenplant, hebben last van guttatie. Dat betekent dat de plant waterdruppels vormt op zijn bladeren omdat er een overdruk aan vocht in de plant ontstaat. Hij moet zijn vocht kwijt waardoor de plant wel eens kan 'zweten'. Houd hier rekening mee bij aanschaf. Guttatie verdwijnt meestal bij een vermindering van de waterafgifte.
  • Als een kamerplant het na verloop van tijd minder goed doet dan verwacht, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Stuur ons een mail met je ordernummer en foto's van de plant. Mogelijk kunnen wij je dan adviezen geven over de verzorging. Als de tekortkoming blijkt te zitten in de kwaliteit van de plant, dan zorgen wij uiteraard voor een passende oplossing. Is de plant in een korte periode dood gegaan? 100% garantie is helaas niet mogelijk, omdat de verzorging niet te controleren is. Wel kun je een korting krijgen op jouw volgende bestelling, mocht de kamerplant snel overleden zijn. Soms is het verstandig om een andere plant te kiezen. Onder een korte periode verstaan wij minder dan 3 maanden. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra door ons geboden aangroeigarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie
  • Is de ontvangen boom of haag door jou aangeplant volgens de bijgeleverde aanplantinstructie, maar ben je niet tevreden met hoe de boom of haag zich ontwikkelt? Je hebt dan een aangroeigarantie van twee maanden. Deze garantie gaat in vanaf het groeiseizoen. Als bovenstaande vraag op jou van toepassing is, neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur direct recente foto's bij de mail zodat we gelijk mee kunnen kijken. Heb je gebruik gemaakt van onze professionele aanplantservice, dan heb je een aangroeigarantie van zes maanden. Ook deze garantie gaat in vanaf het groeiseizoen. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra door ons geboden aangroeigarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Neem contact op met onze klantenservice voor alle voorwaarden van de garantie.

Met aandacht verpakt

Onze kamer- en tuinplanten komen elke ochtend direct van de kweker binnen. Verser kan niet! Zodra de planten bij ons binnen zijn, vindt er altijd een kwaliteitscontrole en strenge keuring plaats. De planten worden daarna (in de meeste gevallen) diezelfde dag nog verstuurd om de beste kwaliteit te behouden.

Met aandacht verpakt

Search engine powered by ElasticSuite